The Future of Corporate Innovation and Entrepreneurship

Los ingenieros son educados para calcular, los médicos para sanar , etc etc ¿Quién se preocupa de innovar en una empresa? ¿Es una cuestión cultural?

Steve Blank

Almost every large company understands it needs to build an organization that deals with the ever-increasing external forces of continuous disruption, the need for continuous innovation, globalization and regulation.

But there is no standard strategy and structure for creating corporate innovation.

We outline the strategy problem in this post and will propose some specific organizational suggestions in follow-on posts.

—-

I’m sitting at the ranch with Alexander OsterwalderHenry Chesbrough and Andre Marquis listening to them recount their lessons-learned consulting for some of the world’s largest corporations. I offered what I just learned from spending a day at the ranch with the R&D group of a $100 billion corporation along with the insights my Startup Owners Manual co-author Bob Dorf who has several Fortune 100 clients.Osterwalder Chesbrough Marquis

(Full disclosure. I’m recovering from a reading spree of Chandlers Strategy and Structure, Gary Hamel’s The Future of Management and

Ver la entrada original 1.132 palabras más

Anuncios

Acerca de Alberto Núñez Neumann

Master en innovación, explorador por naturaleza
Esta entrada fue publicada en Innovation y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

2 respuestas a The Future of Corporate Innovation and Entrepreneurship

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s